Feb 15, 2014

cerita akhir tahun 2013 - awal tahun 2014....

assalamualaikum....

huh... lamanya perap citer... dah buleh jadik tapai dah nih... ok... aku mula dari cite thn lepas la... ingat tak entry aku sebelum nih pasal mak mertua aku dtg umah tu... masa tu kulit jari kelingking kaki dia mcm menggelupas... asben aku ada tegur tapi dia kata tak de apa2...seminggu lepas tu kami dapat citer mak mertua aku masuk spital sbb jari kelingking dia tu dh teruk... kuman dh masuk dlm darah... on the sport kami balik melaka... tapi mak mertua aku tak leh operation lg sbb jantung dia bermasalah... lama gak la tahan kat wad... dr spital bayar ke spital kerajaan.... bila dh ok sikit, terus operation buang jari kelingking tu....

ingat settle dh... skali doktor check, kuman dh naik ke atas.... penyelesaiannya dia, kena potong kaki tu... dlm pada masa yang sama, pak mertua aku pun kena masuk spital gak sbb darah dia tinggi sgt bacaannya... akhirnya mak mertua aku kena potong kaki bawah sikit dr lutut... sebelah je... bila mak mertua aku ngan pak mertua aku dah boleh balik ke rumah, dua tiga ari lepas tu pak mertua aku masuk balik spital sbb tak boleh bangun.... tu je lah... lepas kuar spital, dua tiga ari pak mertua aku masuk balik spital... dan yang terkini, lepas seminggu kuar spital, pak mertua aku msk spital melaka balik sbb tak boleh buang air besar dan air kecil... sampailah sekarang masih kat wad... rasanya dah sebulan lebih dh dia kat situ.... ntah bila dia boleh keluar.... mak mertua aku lak, aku tgk dia ok je... kaki dia pun dah kecut... luka pun dah kering... siap cakap ngan aku apa tau... kalau dah dpt kaki palsu nnt, dia nak wat pasport antarabangsa... nak g brunei... perghhhh.....

dua tiga mgg lepas plak, mak aku tipon dgn suara tak sihat... mmg dia selalu tak sihat lagi2 kalau terlampau penat... ye la, mak aku ada masalah jantung.... upanya dia terjatuh kat kedai mozac... masa raya cina ari tu abang ada balik dan bg cadangan nak letak mozac kat bilik asal umah tu... ada 3 bilik... dia soh mak beli barang2, nnt dia balik dia pasangkan.... tu yang mak ngan abah g kedai mozac tu... rasanya mak jatuh tertiarap sbb dia ckp dia sakit dada... aduyaiii.... hal kat melaka pun tak settle g, nih mak plak... kalau mak teruk, aku sanggup cuti separuh gaji, separuh gaji la... mak kot... esoknya aku tipon, dia cakap dada dh tak sakit sgt... tapi kaki bengkak... mungkin mak terseliuh kot.... pas tu aku dgr bunyi "ketung ketang ketung ketang"... upanya dia g ketuk simen yang nk pasang mozac tu... buleh???? aku ckp la biarkan je la abang buat... nak tau apa dia jawab??? "kalau dia buat pun mak tak bagi sebab nnt tgn dia terkehel plak... dia kan baru lepas operation bahu..." huh!!!! itu la mak kan... bior dia sakit asalkan anak dia yang tua bangka dah tu sihat.... jangan kan aku, abg nizam pun marah... bak kata abg nizam, abang tu muda lagi... lagipun dia kan ada rawatan berkala... bior la... kompeni bayo spital mahal2, bior kan... nih aku nak balik sgt kalau ikutkan ati... tapi apakan daya, modal aku tak de...

apa lagi yerk... owh kaki aku... aku pun tatau... dr bulan 12 ari tu kaki aku tak ok2 lg... kalau ok pun, masih terasa sakit sikit2... yang aku perasan, kacang mmg aku tak leh sentuh langsung.... huhuhuhuhu.... aku nak makan nasik impit kuah kacang...... sedapnyaaaa...... nak wat aktiviti lasak pun tak leh sbb aku tak bley pakai kasut.... hanya buleh pakai selipar je.... zaid plak, dah start tak pakai pampers lagi... huh... dah bangka pun masih pakai pampers lg.... dia ok cuma kalau nak yak tu, masalah sikit... tu dia nak pampers... hahahahaha..... asben aku plak, tak de apa2 pun perkembangan... cuma perkembangan badan je la dia tu... rasanya tu jelah sehingga bulan 2 nih cerita aku... nnt aku story g.... papai.... 

No comments: