Mar 14, 2011

macam-macam....

sian tembikai a.k.a zaid, anak manja aku... khamis lepas dia demam... dua tiga ari sebelum tu aku dh perasan dia macam tak berapa sihat tapi nak buktikan tu tak dapat sbb aktif cam biasa.... last2 khamis pagi2 buta dia muntah terpancut2 kuar dari buaian... huhuhuhuhu... siannyaaa... pas tu aku angkat dia dari buaian, kanmain panas badan dia... pas tu, start merengek2 je la... patutla mlm tu dia tak berapa lena tido....

ari tu gak bwk g klinik... aku terpaksa cuti la... bapaknya plak lambat g bengkel akibat bawak anak g klinik.... 2 ari gak la aku cuti... mlm tu dia merengek2 je... pagi jumaat tu, aku dh siap2 nk g keje... dia leh merengek2... baring tak kena, masuk buaian tak kena, dukung tak kena... merengek2 je kejenya... badan still panas g... terpaksa cuti lagi la... tengah hari tu, npk perubahannya... berpeluh2 badan dia... alhamdulillah, sihat juga akhirnya...

sabtu mak ngan abah datang umah akak, kitaorg pn g umah akak gak... tido sana sbb ahad nk g kenduri kat puchong... sampai2 je umh akak, tembikai terkejut bila abg ame dia gomol2 dia... mlm tu panas balik badan dia... huhuhuhuhu... ubat tak bawakkkkk!!!!!!!! smalam balik je umh, terus bagi makan ubat... npk mcm ok dah... harap2 ari ni tak le panas dah badan dia...

sabtu tu, sementara anak tido, lepak2 tengok tv, tetibe teringat kat ucin pelat... ucin pelat nih sangat terkenal kat chenor, kampung jengka, kampung embun, sekara, paya pasir dan beberapa kampung berdekatan... ucin (husin) adalah seorang tua yang berkain pelikat lusuh, berbaju lusuh dan bersongkok lusuh, berjalan2 di sekitar chenor... dulu masa aku kecik2 aku slalu jumpa dia kat pekan sari chenor... dia bukan gila tapi dia cuma pelat dan masuk air sket... mana umah dia, aku pun tak tahu... tak penah amik taw pun... akak aku citer, masa dia kecik, ucin nih dh glamer kat chenor tu... aku ngan akak beza umo 14 tahun... zaman aku membesar, still ucin nih masih ada merayau2 kat chenor tu... bila zaman anak buah aku (anak sulong akak) belajor kat sekolah afzan, still ucin tu marayau2 lagi.... tapi budak2 nih agak kurang adab sket... ade ke panggil usin gila... ucin bukan gila... cuma ucin pelat je... (apa motip aku mempertahan ucin nih????)

macam mana agaknya keadaan dia skang?? masih hidupkah???? atau sudah meninggal??? jika hidup, macam mana la hidup dia... tinggal ngan sapa, sapa jaga makan minum dia, sapa yang jaga dia... kalau dah meninggal, macam mana keadaan dia meninggal??? keseorangan ke??? disamping saudara mara ke??? kat mana kubur dia??? ucin nih leh dianggap lagenda kat chenor nih... bape zaman yang kenal ngan dia... bayangkan la, berpuluh2 tahun dia dikenali cuma tak dikormesilkan je... sapa anak jati chenor dan kawasan sekitar kalau tak kenal ucin pelat nih, tak yah la ngaku anak chenor....

hahahahaahhaha... apa yang aku merepek petang2 hari nih.... dah la... nk kemas2 nk balik dh nih... kang lambat kuar kang, jem plak... tak larat kaki aku nk menempuh jem berjam2 kat tgh jln tu... kalau keta aku auto ok la sket... ok lah... chow chin chaw.... papai...

No comments: